صفحه اول گوگل

صفحه اول گوگل

صفحه اول گوگل باشیم؟

برای داشتن سایتی در صفحه اول گوگل لازم است شما دانش نسبی درباره سایت پیدا کنید و به صورت مرتب به سایت خود رسیدگی کنید، و وقت زیادی را به آن اختصاص دهید از به روزرسانی تا تنظیمات سئو سایت ،چرا اگر این اتفاقات در سایت شما دیده نشود نه گوگل و مخاطب را به خود جذب نمی کند. شما باید توجه داشته باشید که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به سادگی میسر نیست و شما باید سایتی با محتوا ، به روز شده داشته باشید که در آن تمامی قوانین سئو رعایت شده باشد و با صرف زمان و هزینه آن را وارد صفحات گوگل کنید ، شما میتوانید با تبلیغ در گوگل ادورز در صفحه اول قرار بگیرید (تبلیغ در گوگل) اما این تبلیغ هم هزینه زیادی به دنبال دارد و دائمی نیست ولی بی شک سایت شما را در صفحه اول قرار میدهد.شما باید برای رسیدن به این موفقیت باید  برنامه ریزی خوبی انجام دهید. در اینجا ما سعی میکنیم نکات مهم برای رسیدن به این هدف را به شما معرفی کنیم.

صفحه اول گوگل

صفحه اول گوگل چیست؟ چه کسانی در صفحه اول گوگل هستند ؟ صفحه اول گوگل چه تاثیر بر فروش دارد ؟ شاید همه این سوال ها برای شما مطرح شده باشد .صفحه اول گوگل جایی است که سایت گوگل بر اساس داده های خود سایت های برتر در آن موضوع یا کلمه کلیدی را در آن قرار میدهد و هرچه رتبه شما کمتر باید در صفحات بعدی قرار میگیرید طبق آمار کاربران عموما فقط سه سفحه اول را می بینند و تعداد کلیک بیشتر فقط برای صفحه اول است فرض کنید شما در گوگل به دنبال خرید گوشی هستید ، کلمه کلیدی را وارد می کنید و سریعا گوگل به شما صدها پیشنهاد میدهد اما فقط در صفحه اول 10  لینک قرار میگیرد و 90 درصد مخاطبین روی فقط آنها کلیک میکنند ، حالا فکر کنم ارزش بودن در صفحه اول گوگل را درک کردید، تمامی وب سایت ها توانایی بودن در این صفحه را دارند اما بستگی به تلاش و عملکردشان دارد! برای اینکه در گوگل اولین باشید باید دانش بهینه‌سازی و  قوانین سئوی را بشناسید( سئو ) امروزه بخشی از این کارها را سایت ها و افزونه ها انجام می دهد. سایت های مانند الکسا(Alexa) موز (MOZ) ، گوگل آنالیزور analytics.google  و از افزونه های معروف سئو میتوان به افزونه WP Schema Pro ، Yoast seo ، All In One SEO Pack را معرفی کرد ، در بحث بهینه سازی هم WP Super Cache ، WP Fastest Cache ، W3 Total Cache ،  Autoptimize را میتوان معرفی کرد.

داشتن برنامه ریزی بلندمدت برای رسیدن صفحه اول گوگل

شما قبل از هر حرکتی باید برای محتوا و سئو سایت خود برنامه ریزی کنید. باید موارد خود را لیست کنید ، از نکات مهم تا نقاط قوت خود در آن لحاظ کنید و بر پایه آن استراتژی خود را بر جستجوی کلمات کلیدی مناسب اجرا کنید ، این فرآیند باید با توجه به میزان ترافیک و آنالیز ها به دست بیایید تا سئو و بهینه‌سازی سایت  طبق آن اجرا شود و این امر نیازمند تلاش زیادی است اما در انتها پاداش آن را خواهید گرفت. شما یا مشاور سایت شما باید در سایت شما به نکات زیر توجه ویژه ای داشته باشد.

READ  سئو چیست ؟

صفحه اول گوگل

1- ارائه محتوا به روز و کاربردی

محتوا تاثیر بسزای برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل دارد شما باید به صورت منظم محتوای جدید  و به روز شده را به مخاطب خود ارائه دهید. نوشتن یا انتشار محتوای جدید یا بروزرسانی محتویات بخشی از بهینه سازی روزمره‌ی وبسایت شما را تشکیل دهد. این به آن معنی نیست که نیاز است هر روز یک پست جدید منتشر کنید، بلکه باید تلاش کنید تا جایی که میتوانید ق یک برنامه‌ی منظم به انتشار محتوا داشته باشد. شما میتوانید در ماه حتی یک پست منتظر کنید اما باید حداقل به روز باشد و جدا  از کپی کردن مطالب پرهیز کنید چرا که نه تنها نتیجه مثبتی ندارد بلکه گاهی می تواند نمرات منفی برای سایت شما داشته باشد. به به روز رسانی نیز توجه داشته باشید و اگر نکاتی یا تغییرات مفیدی میتوانید به پست منتشر شده اضافه کنید حتما آنرا انجام دهید. تاکید بر این موضوع که محتوا شما باید تازه و جذاب باشد و در صورت امکان به گرافیک خوبی هم داشته باشید و به دور از کپی و تکرار باشید ، یک نکته کلیدی در سئو است. چرا که موتورهای جست و جو به این نکات دقت می کنند. دیدگاه را دنبال کنید آن ها را پاسخ دهید ، چرا که نشان می دهد مخاطب مطالب شما را پسندیده و دنبال می کند.

2- اجرای درست سئو

پیاده سازی سئو به زمان و تخصص نیازمند هستند چرا که  برای بودن  در اولین صفحه اول گوگل شما به آن نیاز دارد و همین طور باید مدام به روز شود. باین پیاده سازی نیازمند انجام اموری مانند بهینه سازی است که به  آن باید توجه کرد، یکی از این نکات این است که اندازه‌ی عکس‌های خود را تا جایی که امکان دارد، کوچک نگه دارید. داشتن عکس‌های باکیفیت در سایت یک ضرورت است اما حتما نمی‌خواهید که این عکس‌ها، سرعت سایت شما را کاهش دهند، یکی از روش های آن استفاده از افزونه های بهینه سازی است مانند : WP Super Cache ، WP Fastest Cache ، W3 Total Cache ،  Autoptimize  شما میتوانید به اینها تا حدودی این امر را انجام دهید، یکی دیگه از نکات که در سئو مهم است ریسپانسیو بودن یا همان سازگار با موبایل است چرا که این نکته هم در سئو تاثیر میگذارد و به شما کمک میکند در صفحه اول گوگل باشید،نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید محتوای تکراری است. باید همیشه مراقب محتوای سایت باشید، این موضوع چندین بار دیگر به شما تاکید می شود چرا که بسیار حیات هستش، .  تگ ها را به درستی استفاده کنید ، قرار دادن دها تگ کنار هم باعث ببهینه سازی سئو نمی شود و میتواند تاثیر منفی بگذارد، سعی کنید برای مثال برای مطلاب مشترک از تگ استفاده کنید.

READ  وردپرس چیست ؟

صفحه اول گوگل

3- تنظیم سئو داخلی

شما باید بر روی ساختارهای لینک‌های داخلی بسیار کار کنید چرا که تاثیر بسیار زیادی بر بازدید و جذب مخاطب دارد این کار باعث می شود شما برای گوگل یک راه دسترسی آسان به وبسایت خود باز کنید. این ساختار را شما باید گسترش دهید ، چرا که این صفحه ها می تواند خود در صفحات گوگل قرار بگیرد و باعث افزایش بازدید سایت شود که نتیجه آن افزایش رتبه سایت شماست که باعث قرار گیری شما در صفحه اول گوگل می شود ،شما باید بدانید به محتوای کمتر دیده شده نیز توجه کنید و آن ها در دید قرار دهید ، پستی را  هیچگاه بدون لینک متنی منتشر نکنید ، چرا که باعث افزایش بازدید در سایت می شود و هرچه زمان حضور مخاطب افزایش پیدا کند ، رتبه شما نیز بالا رفته و احتمال قرارگیری شما در صفحه اول گوگل افزایش می یابد.

4- رسیدگی و به روز بودن سایت

اکثر شما با این نظر موافق هستید که بهتر است به جای اینکه صبر کنید تا خانه کاملا کثیف و ریخت و پاش شود، به طور روزانه به جمع و جور کردن آن بپردازید. این موضوع در رابطه با وبسایت شما نیز صدق می‌کند. منتظر نشوید تا تعداد صفحات به قدری بالا برود که نتوانید آنها را مدیریت کنید. به طور منظم و طبق یک برنامه مشخص به کنترل آنها بپردازید.یکی از کارهایی که می‌توانید در این مورد به عنوان یکی از امور سئوی روزانه انجام دهید این است که به دنبال محتوای هم جنس بگردید. از آنجایی که مطمئن هستید از پیش به طور منظم محتویات را زمان‌بندی یا باز نشر کرده‌اید، تنها کمی کار می‌برد تا مطمئن شوید با محتوای هم‌جنس در سایت خود رو به رو نیستید. اگر به دو مقاله با یک موضوع یکسان و یک زاویه‌ی دید برخوردید، آنها را ترکیب کنید و یک مقاله‌ی جدید را تشکیل دهید. متاسفانه یک نکته‌ی خوب نیز همچون یک محتوای با کیفیت اگر بیش از حد استفاده شود، می‌تواند مشکل‌ساز شود. بنابراین زمان بگذارید و مطمئن شوید که محتوای شما هم‌جنس با محتویات دیگر سایت نیست.

5- به خوبی تجزیه و تحلیل کنید

شما بیاد قبل از هر حرکتی سایت خود را بررسی و تجزیه کنید، چرا که باعث می شود متوجه شوید راه را درست رفتید یا نه . یکی از راه های آنالیز Google Analytics است که خود گوگل در اختیار شما قرار داده که دارای هزاران داده‌ی جالب است که می‌توانید از آنها برای سئوی وبسایت خود استفاده کنید. اما مهارت یافتن در هر کدام از جنبه‌های Google Analytics زمان زیادی می‌برد. اگر زمان زیادی برای پرداختن به این موضوع ندارید و آگاهی کمی در مورد ابزارهای تحلیلی دارید پس باید هفته‌ای یکبار کمی زمان بر روی دو گزارش بگذارید. یکی دیگر از راه ها بررسی سایت در الکسا و چک سئو  است که رتبه و خطاها یا نکات مفیدی را به شما ارائه می دهند. شما بدون داشتن آنالیز و برنامه ریزی نمیتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

READ  سئو چیست ؟

 

صفحه اول گوگل

6- تقویت شبکه های مجازی

شما باید در  چند شبکه‌ی اجتماعی عضو و حضور داشته باشید و مانند سایت به طور منظم برای فالوورهای خود پست قرار دهید ایده‌ی خوبی است این کار باعث می‌شود تا نشان دهید حساب شما فعال و پرکار شود حساب های مانند فیس بوک () ، اینستاگرام () ، تیوتر و یا تلگرام و واتس آپ ، شما به این روش می‌توانید پست‌های خود را و همچنین مطالب و عکس های سایت خود را در آنجا به اشتراک بگذارید و لینک در آنها تعبیه کنید تا مخاطب بیشتری به سایت خود جلب کنید. بدین ترتیب شما میتوانید بهتر مخاطبان خود را  بشناسیدو می‌فهمید که به چه چیزی علاقمند هستند، همچنین زمانی که این کار را انجام می‌دهید به طور مداوم با افرادی که در صفحات شبکه‌های مجازی برای شما نظر می‌گذارند در ارتباط باشید تا بتوانید حضور آنها را حفظ کنید.

جمع بندی

تمام ماجرا همین بود. با همین ۶ موردی که اینجا مطرح کردیم می‌توانید اولین صفحه اول گوگل باشید و سئوی وبسایت خود را ارتقا بخشید. یکبار در روز  حداقل بر روی یک  مورد از این شش نکته کار کنید تا در مسیر صحیحی برای خوب نگه داشتن شکل SEO سایت خود قرار داشته باشید. همچنین فراموش نکنید تا هرگاه توانستید زمان بیشتری را به استراتژی‌های بلند مدت سئو اختصاص دهید تا به یک ثبات حقیقی در سئو دست یابید.

2 پاسخ
  1. سارا تقدسی
    سارا تقدسی گفته:

    خیلی عالی بود فقط شما خودتون در حوزه سئو یا کلمه کلیدی رو به صفحه اول گوگل ببرید فعالیت می کنید ؟ چون خیلی در کل پیچیدست رسیدن به صفحه اول گوگل

    پاسخ
    • Aiandeh
      Aiandeh گفته:

       خیلی از شما سپاس گذاریم که مطالعه کردین مطلب صفحه اول گوگل رو بر روی سایت ما. در پاسخ پرسش شما بله مجموعه آینده در حوزه طراحی سایت و سئو که باعث بالا رفتن کلمات کلیدی شما و در نهایت قرارگیری سایت شما درصفحه اول گوگل میشه قعالیت می کنه و از طراحی تا اجرای سئو در کنار شما میتونه باشه.

      پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *