سئو چیست؟

سئو به معنی بهینه سازی وبسایت برای یهبود کارایی موتورهای جستجو در اینترنت است . زمانی که یک وبسایت طراحی می شود ساختار آن باید بگونه ای باشد که با الگوریتم های روز موتورهای جستجو مطابق باشد .فاکتورهای بسیاری در سئو تاثیر فراوان دارند .مهمترین عامل در موفقیت سئو احترام به مخاطب است . اهمیت موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت و امتیاز دهی آنها راحتی مخاطب و رسیدن به هدف اصلی او در وبسایت می باشد .زمانی که مخاطب کلمه را در موتور جستجو سرچ میکند ابتدا برترین  صفحات که به کلمه مربوطه بر اساس رتبه بندی موتور جستجو نمایان میشود . اهمیت سئو در اینجا مشخص می شود که موتور جستجو از تمامی فاکتورها برای نمایش سایت به مخاطب استفاده میکند .یکی از مهمترین فاکتورها مدیریت محتوا گذاری است . ساختار سایت به گونه ای باشد که برای هر مطلب کلمات کلیدی مناسب دسته بندی مناسب و تگ مناسب همان مطلب در نظر گرفته شود . انتخاب عکس مناسب با مطلب و همچنین استفاده از لینک های کمکی که به خارج و داخل سایت مخاطب را هدایت میکند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت وبسایت در موتورهای جستجو دارد .اولین قدم در بهینه سازی و سئو سایت معرفی به موتورهای جستجو است .برترین موتورهای جستجو شامل گوگل (google) , بینگ (bing) یاندکس و در داخل ایران یوز می باشد .برای معرفی و اطلاع موتور جستجوی گوگل باید از سایت گوگل وبمستر استفاده کنید . ابتدا با اکانت جی میل خود وارد سایت میشوید و سپس در قسمت مربوط به اضافه کردن سایت آدرس وبسایت خود را وارد مینمایید و وارد پنل مخصوص سایت میشوید .در پنل مربوطه کلیه راهنمایی ها ,آمارها و پیشنهادهایی از طرف گوگل برای بهینه تر شدن سایت ارائه می شود .هنگامی که یک سایت با سیستم مدیریت محتوا وردپرس نوشته میشود به کمک چند افزونه شما می توانید سئو سایت را بهبود ببخشید . برای دیدن افزونه های وردپرس کلیک کنید

READ  وردپرس چیست ؟

برای آسنایی با مدیریت محتوای وردپرس کلیک کنید .

یکی دیگر و شاید مهمترین فاکتورهای سئو افزایش بازدید مخاطب است . الگوریتم موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی به سایت شما از آمار بازدید مخاطب استفاده میکند . هنگانی که سایت شما با افزایش صحیح مخاطب به صورت واقعی مواجه شود رتبه سایت شما بالا میرود . افزایش بازدید به محتوای مناسب همراه با عکس و چکیده مطلب به همراه جذابیت های نوشتاری و گرافیکی بستگی دارد . هر چقدر مخاطب بیشتر درگیر محتوای سایت شما باشد رتبه سایت بالاتر میرود .

قرار دادن لینکهای مناسب در سایت

لینکهایی که در داخل محتوای صفحات سایت استفاده میکنید تاثییر بالایی در سئو دارد .لینکها به دو دسته لینک داخلی و لینک خارجی تبدیل می شوند . لینک داخلی سایت در محتوا باید روی کلمه کلیدی باشد که مشابه آن در صفحه دیگر سایت است . مثلا شما مطلبی راجع به لنز دوربین عکاسی در سایت منتشر میکنید . هنگام تایپ مطلب راجع به لنز قسمتی از کلمه دوربینهای عکاسی استفاده میشود که صفحه ای به همین عنوان در سایت موجود است .کلمه مورد دوربینهای عکاسی را به صفحه خودش لینک میکنید .به این کار لینک داخلی یا پیوند داخلی گفه می شود .

در لینک خارجی شما میتوانید کلمه مورد نظر را به یک پیوند خارجی لینک کنید .مثلا در مقاله در مورد مزایای گوگل صحبت میکنیم .روی کلمه گوگل لینک را به سایت گوگل ارجاع میکنیم . به اینکار لینک خارجی میگویند .

READ  صفحه اول گوگل